درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان دی 98

دسته بندی اخبار / 1398/10/26

اجرت نگهداری گندم در سیلو ها بیش از ۷ سال ثابت است

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان؛ مهندس چوپانی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان بیان کرد: بیش از ۷ سال است که اجرت نگهداری گندم در سیلوها، ثابت است و افزایشی نداشته، قراردادها از تهران به شهرستان تحمیل می شود، در صورتی که در بند "ث" ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار به ارائه پیشنهاد در مورد قراردادهای دستگاههای اجرائی با فعالان اقتصادی بخشهای خصوصی و تعاونی به منظور ایجاد تراضی و منع تحمیل شرایط ناعادلانه به طرف مقابل در این قراردادها اشاره شده است.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: کارخانجات آجر در استان به دلیل قطع دوره ای گاز دچار مشکل شده اند که می بایست مورد بررسی قرار گیرد.

مهندس چوپانی به اهمیت ظرفیت ریل اینچه برون اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی این سال ها اتفاق مثبتی در این خط ریلی رخ نداده است، اتصال این راه آهن از طریق آزادشهر و گنبد کاووس به شاهرود و در نهایت جنوب کشور، می تواند موجب رونق در این کوریدور شود

استاندار گلستان با اشاره توانمندی و ها و ظرفیت های استان اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی موجب اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان می شود و تلاش داریم با کمک دستگاه های اجرایی حمایت های لازم را از سرمایه گذاران داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر هادی حق شناس در سومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در سال ۹۸ تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا باید مشترکین خانگی و صنعتی در مصرف گاز صرفه جویی  کنند تا شاهد قطعی گاز نباشیم.

وی افزود: ایجاد ارتباط ریلی مرز اینچه برون به سمت جنوب کشور از طریق گلستان و سمنان بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیری حمل و نقل به سمت جنوب را نزدیک تر می کند و باید تلاش کنیم راه را برای حضور بخش خصوصی در این پروژه باز کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: دولت اهتمام ویژه ای بر حمایت از بخش خصوصی دارد و در این راه دستگاه های اجرایی باید تسهیل سازی لازم را صورت دهند.

دکتر حق شناس گلستان را بر اساس آمارهای مرکز پژوهش های مجلس یکی از ۵ استان برتر کشور در امنیت سرمایه گذاری دانست و گفت: باید دستگاه های مصرفی نظیر برق و گاز در شرایط سخت اقتصادی حمایت های لازم را از تولید کنندگان داشته باشند.

لازم به ذکر است در سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موضوعاتی نظیر مصارف گاز واحدهای صنعتی, راه اندازی مرکز توانبخشی, استفاده از مسیر نزدیک تر در کریدور شمال به جنوب راه آهن و ... مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین در جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.


https://gccim.com/blog/641

ارسال نظر

بالا