درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

گلستان آماده گسترش همکاری ها با چین

دسته بندی اخبار / 1398/10/4

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس چوپانی در دیدار با هیات تجاری از کشور چین ضمن تاکید بر تمایل توسعه مراودات با این کشور، بیان کرد: گلستان آماده گسترش همکاری ها با چین است و خوشبختانه این استان  ظزفیت خوبی در حوزه تولیدات و خدمات صادرات محور دارد و می تواند همکاری خوبی با کشور چین داشته باشد.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: در تلاش هستیم ظرفیت ریلی اینچه برون تقویت  و در نهایت ارتباط ریلی با چین نیز برقرار شود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی  اترک در استان گلستان با وسعت ۱۰۰۰ هکتار در جوار گمرک اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان به عنوان محل ورود راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران می تواند ظرفیت خوبی برای همکاری و سرمایه گذاری های مشترک باشد، طرف های سرمایه گذار ایرانی آمادگی همکاری مشترک را دارند و در این زمینه می توان از معافیت های مالیاتی نیز بهره مند شد.

حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان بیان کرد: بالغ بر 70 درصد صنعت استان گلستان شریک تجاری و بهره بردار تجهیزات و ماشین آلات چینی هستند.

وی  به تمایل همکاری های دو طرف اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک واحد تولیدی با سرمایه گذاری 10 درصد از کشور چین در حال فعالیت است.

طرف چینی نیز در این مذاکره به توسعه مراودات تاکید داشته و اظهار داشتند: امید واریم ارتباط با ایران بصورت برابر انجام شود، در حال حاضر ارسال کالا از چین بیش از بلعکس آن است در صورتی که می توان در دیگر حوزه ها از جمله ارسال سنگ و قیر از ایران به چین فعالیت کرد.


https://gccim.com/blog/595

ارسال نظر

بالا