درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گلستان

دسته بندی اخبار / 1398/4/27

 واحد های تولیدی استان حمایت شوند

 علی محمد چوپانی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گلستان اظهار کرد: امسال سال رونق تولید است اما حرف ها مانند سال های گذشته است و دستگاه های اجرایی برنامه ای که پیام آور رونق تولید باشد ندارند.

وی افزود: ما به عنوان سربازان عرصه اقتصادی آمادگی داریم هر نوع نقشه راهی را که ترسیم شود و دارای مزیت اقتصادی باشد و باعث سرعت بخشی سرمایه گذاری شود اجرا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان به چالش های موجود در حوزه اقتصادی گلستان اشاره و بیان کرد: هم اکنون عده ای تحت عنوان سرمایه گذار به گلستان می آیند و سرمایه بر هستند.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی گلستان باید به قیمت روز ارزیابی شوند تا در بحث وثایق بانکی مشکل کمتری داشته باشند، ادامه داد: تحریم ها برای واحدهای تولیدی گلستان فرصت بوده و در این شرایط تحریم بسیاری از واحدهای تولیدی استان سودآوری دارند.

چوپانی تصریح کرد: یکسری از خسارت های مالی از تحریم ها ناخواسته به واحدها و بنگاه های تولیدی وارد شده که با فریزکردن بدهی ها باید به آنها کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بخشی از واحدهای تولیدی استان با ظرفیت پایین کار می کنند که باید کمک شود تا این بنگاه ها به چرخه تولید باز گردنند که نقش بانک ها در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، بخشودگی جرائم و فریزکردن بدهی ها و… برای حمایت از تولید بسیار مهم است.مهر

افزایش ۳۰ درصدی مالیات شرایط را برای تولیدکنندگان سخت کرده است

 

بهرام شکوری ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گلستان اظهار کرد: امسال سال رونق تولید است و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تولید و اشتغال است اما رفتار سایر دستگاه ها از جمله محیط زیست، گمرک و … می توان اشتغال و تولید را متاثر کند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش و رونق تولید به الزاماتی نیاز داریم، افزود: یکی از الزامات توسعه کشور و تحقق شعار رونق تولید این است که نقطه نظرات فعالان اقتصادی اهمیت داده شود در شرایطی که هم اکنون از فعالان اقتصادی یا مشورت گرفته نمی شود و یا به نقطه نظرات آنها عمل نمی شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران به موضوع خصوصی سازی در کشور هم اشاره کرد و ادامه داد: مجموع واگذاری های انجام شده در طی سال های گذشته ۱۴۹ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۷ درصد در بخش خصوصی، ۵۰ درصد شرکت های خصولتی و بخشی هم در رد دیون و سهام عدالت بوده است.

وی اضافه کرد: نوع واگذاری ها جای سوال است خیلی از این واگذاری ها ارزان فروخته شده است و اهمیت بحش خصوصی برای احیاء این واحدها نادیده گرفته شده است.

شکوری از بانک ها به عنوان موتور محرک تولید مام برد و با تاکید بر اصلاح ساختار نظام بانکی، تصریح کرد: نوسانات ارز فعالان اقتصادی را دچار مشکل می کند و پایین بودن پایه قیمت صادراتی به تولید آسیب می زند و نمی گذارد رونق تولید انفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اجرای پنجره واحد برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه صدور مجوزها، بیان کرد: اصلاح نظام مالیاتی یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی است چراکه در حوزه تولید، صادرات و خدمات با مشکلات مواجه هستیم و نرخ مالیات می تواند کمک کند این تبعات منفی در بخش تولید کمتر شود.

شکوری خاطرنشان کرد: وقتی نرخ رشد منفی در صنعت و معدن داریم افزایش ۳۰ درصدی مالیات شرایط را برای فعالان اقتصادی سخت تر می کند و این امر اصلاح نظام مالیاتی را بیش از پیش نمایان می کند.مهر

خام فروشی محصولات کشاورزی گلستان ایراد دارد

هادی حق شناس ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گلستان اظهار کرد: اگر اقتصاد قوام داشته باشد بسیاری از مشکلات و مسائل قابل حل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان میثاق ملی است، افزود: دولت باید واحدهای تولیدی را واگذار کند و واحد جدید ایجاد نکند؛ دولت پرهزینه است و روند تصمیمات طولانی و تولید پرهزینه است.

استاندار گلستان تاکید کرد: هرچه دولت ها کمتر در امور دخالت کنند به نفع تولیدکننده است و شعار رونق تولید زودتر محقق می شود.

وی ادامه داد: اگر می گوییم خام فروشی نفت ایراد دارد که واقعاً ایراد دارد، خام فروشی محصولات کشاورزی در گلستان هم ایراد دارد.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید از مزیت ها استفاده کنند و با تبدیل تولیدات به محصول نهایی اشتغال پایدار در گلستان ایجاد کنند.

حق شناس با بیان اینکه بعضی از مشکلات به تصمیم گیری ها باز می گردد و ربطی به استکبار جهانی ندارد، گفت: بعضی از بخشنامه هایی که در مرکز صادر می شود به نفع استان ها نیست اگر یک مزیت کوچک دارند کلی محدودیت ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سد نرماب برای تکمیل به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما این امر اتفاق نیفتاد و امروز تکمیل و ابگیری این سد هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.


https://gccim.com/blog/381

ارسال نظر

بالا