درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نقش جوانان درد شکوفایی اقتصاد

دسته بندی اخبار / 1398/2/23

⭕️ نقش جوانان در شکوفایی اقتصاد

 یک چهارم جمعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را جوانان تشکیل میدهند. جوانانی که با انرژی بالای خود می توانند و باعث شکوفایی در رشته های مختلف باشند، اقتصاد یکی از زمینه هایی است که این قشر می تواند با حضور خود سبب درخشش  آن شود.

با روی کار آمدن این نسل، اتفاقات جدیدی نیز در حوزه اقتصاد کشور خواهد افتاد و موجب می شود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، بازیگران اقتصادی کشور نباشند.

با عنایت به پیدایش کسب و کار های نوین، سرعت رشد بالای آن، نیاز به سرمایه اندک، اشتغال زایی بالا و همچنین استفاده از دانش، حال نوبت آن رسیده که به قشر جوان فرصت داد و از حمایت آنها دریغ نکنیم.

در این روزگارجوانان با فکر و ایده نوی خود در یک کسب و کار به ظاهرکوچک تاثیرات بزرگی بر اقتصاد کشور می‌گذارند، در مقابل بسیاری از صنایع سنتی و پر هزینه، حجم بالایی از اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت را به خود اختصاص می دهند که تاثیر کمی بر توسعه اقتصادی دارند.  

توجه به طرح هایی در بخش های مختلف از جمله توسعه گلخانه ها- رونق نرم افزار- دانش در تولید و... می تواند از راه های شکوفایی جوانان و همچنین اقتصاد کشور باشد

با حمایت و توجه به جوانان می توان بیکاری را تا میزان قابل توجهی کاهش داد، طبق آمار در پاییز سال ۱۳۹۷ نرخ بیکاری جوانان ۲۷ درصد و جمعیت آنها، ۷۶۰ هزار و ۵۳۴ نفر بوده است که از این تعداد،۵۱۴ هزار و ۹۶ نفر مرد و۲۴۶ هزار و ۴۳۸ نفر زن هستند.

#جوانان در پارلمان بخش خصوصی

اتاق‌های بازرگانی که به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی در حاکمیت به رسمیت شناخته شدند به هر میزان که به «تقویت جایگاه بخش‌خصوصی» و «افزایش بهره‌وری» کمک کنند، می‌توانند مدعی اثرگذاری در اقتصاد باشند. این در حالی است که  کمیسیون جوانان و کسب و کار های نوین و همچنین تشکل جوانان در سال های اخیر تشکیل شده اند و قطعا حضور این قشر می تواند در نظر های کارشناسی و کمک های فکری مشاور قوای سه گانه بسیار موثر باشد.

همچنین این موضوع مطرح است که سوالات نسل جدید با نوع پاسخ های قدیمی موجود همخوانی ندارد و می بایست در مواجهه با این قشر، آزادی عمل و اعتماد سرلوحه قرار گیرد.

✍️ روح اله شاهینی
رییس کمیسیون جوانان
 و کسب و کار نوین اتاق گرگان


https://gccim.com/blog/285

ارسال نظر

بالا