درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دومین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان با موضوع خسارت های ناشی از سیل به مزارع کشاورزی

دسته بندی اخبار / 1398/1/26

نرخ خرید تضمینی برابر با واقعیت ها تعیین شود

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس چوپانی در دومین جلسه کمیسیون کشاورزی سال 98 بیان کرد: سیلاب اخیر استان گلستان، خارج از اراده مدیریت و تاثیر عوامل انسانی در خسارت بسیار ناچیز بوده است.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: پیش بینی ها اینطور است که نزدیک به 70 هزار هکتار از مزارع درگیر سیل قابلیت کشت بهاره را نداشته باشند، بر این موضوع تاکید داریم که کمک به کشاورزان در ازای هر هکتار از 2 به 4 میلیون تومان افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: تعیین قیمت 1700 تومانی خرید تضمینی گندم سبب یغما رفتن دارایی کشاورزان است، اگر این نرخ، واقعی نشود به خوراک دام تبدیل خواهد شد.

مهندس چوپانی ضمن اشاره به تورم موجود، افزود: پیشنهاد بخش خصوصی این است که قیمت محصولات استراتژیک بر اساس ارز نیمایی تعیین شود. 

 

 92 درصد افزایش بارش در گلستان نسبت به سال گذشته

 به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان، بیان کرد: نسبت به سال گذشته در استان گلستان 92 درصد افزایش بارندگی را تجربه کرده ایم که در 26 اسفند ماه نیز با اوج بارندگی ها سیلاب ایجاد شد.

وی افزود: از 25 اسفند ماه اطلاع رسانی ها آغاز و قبل از رسیدن سیل به مناطق مسکونی مورد نظر، دستور تخلیه صادر شد.

نظری اظهار داشت: لایروبی راه حل کافی برای مقابله با سیل نیست، شیب آق قلا تا انتهای گرگان رود 2 در 10 هزار  است اگر شیب رعایت نشود آب دریا به سمت آق قلا هدایت می شود، لذا لایروبی حداکثر تا 20 درصد می تواند آسیب سیل را کاهش دهد.

 

 نقشه ای جامع برای شرایط بحرانی اندیشیده شود

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس جواد قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان اظهار داشت: نباید گفت مشکلی وجود نداشته در صورتی که ما یک شناور لایروب هم نداشتیم.

وی افزود: ظرفیت عبوری کانال ها در حال افزایش است در صورتی که خروجی کانال آمادگی این آب را ندارد، این امر موجب افزایش خسارت ها می شود. به همین دلیل نیز شهرستان گمیشان درگیر سیلاب شد، می بایست نقشه ای جامع برای شرایط بحرانی اندیشیده شود.

قدس علوی خاطر نشان کرد: آیا خشکسالی های گذشته ما را به خواب برده و برای این روزها برنامه ای تدوین نشده؟ این اتفاق تکرار خواهد شد و باید کاری را به یادگار بگذاریم که در صورت رویداد چنین شرایطی مفید واقع شود و از بروز آسیب ها جلوگیری کند.


https://gccim.com/blog/266

ارسال نظر

بالا