درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

رونق بازار در گرو تقویت معیشت مردم است

دسته بندی اخبار / 1398/1/21

  به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس چوپانی در دیدار با دادستان مرکز استان گلستان بیان کرد: متاسفانه برخی تصمیمات گرفته شده قابلیت اجرا ندارد این امر نشان دهنده عدم استفاده از نظر های کارشناسی است.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان به بی انصافی در قیمت گذاری خرید های تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و  اظهار داشت: قیمت های خرید تضمینی بسیار پایین در نظر گرفته شده که همگام با واقعیت ها نیست، با این وضع معیشت کشاورزان با مشکل مواجه خواهد شد، در صورتی که فعالین کشاورزی که اکثر جمعیت را به خود اختصاص می دهند از لحاظ مالی تقویت نشوند بازار نیز رونق را نخواهد دید.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان تاکید کرد: پیشنهاد می شود در تجارت، ارز نیمایی اختصاص یابد، با این کار و جلوگیری از محدودیت ها، رانت و فساد نیز از بین خواهد رفت.

 امیر یوسفی نایب رییس اتاق گرگان نیز در این دیدار گفت: رونق در تولید و اشتغال نیاز به توجه بیشتر دستگاه های اجرایی دارد.

وی افزود: کشاورزی در اقتصاد استان گلستان بسیار موثر است و نیاز است مورد حمایت قرار گیرد، با توجه به افزایش هزینه ها  کشاورزان دیگر ظرفیت ضرر را ندارند.

 

حکیم آل جلیل عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان در دیدار با دادستان مرکز استان گلستان در رابطه سیل و آسیب های آن بیان کرد: این سوال مطرح است که شرکت آب منطقه ای استان گلستان بعنوان دستگاه متولی آب، چه فرایند هایی در مورد بستر رودخانه ها و کاهش آسیب های سیل انجام داده است. بستر ها و کانال های گریز آب هیچ یک لایروبی نشده بود.

وی افزود: دریچه اصلی سد می بایست ۴۸ ساعت قبل از طغیان باز میشد اما شواهد نشان می دهد متاسفانه چنین اقدامی انجام نشد.

آل جلیل به ناتوانی آب منطقه ای در مدیریت سیل اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار است کم کاری ها در رابطه وقوع حادثه سیل، مورد بررسی قرار گیرد، متاسفانه برخی مناطق سیل زده دیگر قابل سکونت نیست.

امیر عابدی عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان نیز در این دیدار اظهار داشت: مشکلات موجود عمدتا ریشه اقتصادی دارد، شعار سال ۹۸ بر این موضوع نیز تاکید دارد.

وی گفت: فعالین اقتصادی تاوان تصمیمات اشتباه بعضی از مسولین را پرداخت می کنند. انتظار داریم این تصمیمات ناگهانی و غیر کارشناسی مورد توجه و بررسی دستگاه قضا قرار گیرد و با عاملان این بی ثباتی برخورد لازم صورت گیرد.

 

 اقتصاد دستوری نتیجه ای نخواهد داشت

 به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، سید رضا سید حسینی دادستان مرکز استان گلستان در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق گرگان بیان کرد: تجربه نشان داده است که اقتصاد دستوری نتیجه بخش نخواهد بود. فشار وارد کردن به فروشنده و تامین کننده پاسخ نمی دهد.

وی اظهار داشت: تنها راه خروج از بحران و رفع مشکلات موجود، حمایت عملی از تولید است. در این راستا بانک ها بصورت خودجوش و جدای از حمایت های دولتی به تولید کمک کنند، در صورتی که تولید رونق داشته باشد در دیگر بخش ها نیز موثر است.

سید حسینی تاکید کرد: تا جای ممکن بر این مهم تاکید داریم که واحد های تولیدی تعطیل نشوند و اشتغال از بین نرود.

وی به اهمیت استفاده از نظرات بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: این بخش پیشنهادت خود را به دستگاه قضا ارائه دهد که در اقدامات مورد استفاده قرار گیرد.


https://gccim.com/blog/262

ارسال نظر

بالا