درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی کشور

دسته بندی اخبار / 1397/11/23

برخی مشکلات اقتصادی به نواقص زیرساختی باز می‌گردد و رفع این نواقص با صدور یک دستور حل نخواهد شد.

فرهاد دژپسند بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان گلستان، اظهار کرد: برخی مشکلات اقتصادی به نواقص زیرساختی باز می‌گردد و رفع این نواقص با صدور یک دستور حل نخواهد شد.

وی افزود: در مراودات اقتصادی هر چه بخش خصوصی توانمندتر و پویاتر باشد می‌تواند سهم بیشتری را به دست آورد.

دژپسند تصریح کرد: برگرداندن ارز بسیار سخت است و کار سخت را باید کسانی که سختی کشیدند انجام دهند.

وی ادامه داد: برای جذب سرمایه گذار خارجی از هیج کمکی دریغ نمی‌کنم زیرا کشور به سرمایه گذاران خارجی نیاز دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مشکلات راه آهن اینچه برون گفت: این پروژه دچار اما و اگرهای تخصصی شده که باید با دقت و حوصله آن را رفع کنیم که بخشی از خواسته ها در خصوص تصهیل فرآیندها در گمرک است.

دژپسند افزود: به دفعات در خصوص دپوی کالاها در گمرک صحبت شده اما تا کنون گمرک تقصیری نداشته و اگر قصوری در کار باشد باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی فکر می کند دولت مزاجم آنها شده در حالی که اینطور نیست و آنعا شریکت دولت هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده، گفت: اگر این اقتدار به حوزه اقتصاد هم منتقل شود نسخه دشمنان پیچیده می شود.

دژپسند ییان کرد: دولت سعی می‌کند بستر را برای بخش خصوصی فراهم کند، در گمرک شعار سرعت، دقت و سلامت حرف اول را می‌زند و برای تولید کنندگان در واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای و همچنین صادر کنندگان فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر اختلالی در تجارت انجام شود و شاهد قاچاق باشیم، چشم تیزبین ما در گمرک آنها را می بیند و شکار می کند.

 

گلایه استاندار گلستان از عدم همکاری راه‌آهن برای رفع مشکلات موجود در راه‌آهن اینچه‌برون

سیدمناف هاشمی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به مشکلاتی که راه‌آهن اینچه‌برون دارد، اظهارکرد: متأسفانه راه‌آهن جمهوری اسلامی با بخش خصوصی رقابت می‌کند. یک‌هزار و 200 هکتار از بهترین زمین‌های منابع طبیعی را سال 93 خودمان به راه‌آهن دادیم.

وی افزود: قرار بود که راه‌آهن زیرساخت‌ها و خط عریض را ایجاد و در اختیار بخش خصوصی بگذارد اما زمینی را که مفت از دولت گرفته را می‌خواهد به سختی به بخش خصوصی بدهد.

استاندار گلستان ادامه داد: این مسیر ریلی مسائل دیگری هم پیرامون آن وجود دارد که بخشی از آن به اختلافات با ترکمنستان و بدهی که وجود دارد، بازمی‌گردد. برای یک پل که با ترکمنستان محل اختلاف است حدود 2، 3 میلیون دلار پول دادیم اما ترکمن‌ها بازگرداندند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله به چالشی تبدیل شده است که به شدت با آن درگیر هستیم و من متوجه نمی‌شوم خواسته راه‌آهن چیست.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان:

سیاستها و تصمیمات غلط واحدهای تولیدی را متضرر کرده است

مهندس چوپانی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان  اظهار کرد: نشست بخش خصوصی و دولتی میتواند برخی از مشکلات موجود و موانع سرمایهگذاری را در استان بردارد.

علیمحمد  چوپانی رئیس اتاق بازرگانیصنایع معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: از سال 1390 هزینه سرمایه گذاری ثابت ارزی یک هزار درصد و ریالی600 درصد افزایش یافته است.

 چوپانی تاکید کرد: باید از ظرفیت سرمایه گذاری ریالی محور مانند ساختمان سازی استفاده کنیم و بعد از حیف شدن اعتبارات دولتی در پروژههای دولتی که جلوی و نمود مشهودی دارد جلوگیری شود.

 وی متذکر شد: اعتبارات دولتی به پروژه هایی باید تخصیص یابد که پایان عمر این دولت به بهره برداری می رسد و نباید به پروژههایی که آینده آنها مشخص نیست سرمایهگذاری کرد.

رئیس اتاق گرگان گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در تصمیمات غلط و سیاست های اشتباه دولت متضرر شدند و مجبور شدیم این زیان را از محل منابع خود تامین کنیم.


https://gccim.com/blog/237

ارسال نظر

بالا