درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

استانداردها باید براساس واقعیت‌ها شکل بگیرد

دسته بندی اخبار / 1397/11/13

مهندس علی محمد چوپانی در آیین گرامیداشت استاندار و تقدیر از برگزیدگان استاندارد استان گلستان اظهار کرد: همه مسائل استاندار جز ممیزی انرژی استاندارد را با مختصات کشور قبول نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه بر اساس واقعیت‌ها باید استاندارد شکل بگیرد، افزود: استانداردسازی در دنیا در چهار سطح دنبال می‌شود که شامل ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای است و در بحث استاندارد با توجه به امکانات استاندارد همه سطوح مختلف جامعه را شامل می‌شود و بر اساس آن باید زیرساخت‌های آن را نیز فراهم کند.

چوپانی با بیان اینکه در شرایط تحریم تکه کردن برخی از مسائل ما را از هدف دور می‌کند، گفت: از استاندارد درخواست داریم استاتداردهای کشور سی‌ای‌اس را در دستور کار قرار دهد تا اطمینان خاطر برای طرف تجارت ما ایجاد کند.

گفتنی است؛ در این مراسم از برگزیدگان استاندارد گلستان تجلیل شد.

 

200 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه فرصت برای توسعه گلستان است

مهندس چوپانی، معتقد است که امضای 200 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه بانکی درجریان سفر ریاست جمهوری، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان است.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان روز جمعه به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران گنبدی افزود: بخش خصوصی گلستان می تواند از این ظرفیت به وجود آمده به نحو احسن برای ایجاد و توسعه بخش صنعت در هر یک از شهرستان های استان استفاده نمایند.

وی با اذعان به کمتر توسعه یافتن بخش صنعت در شرق استان گلستان، اضافه کرد: امضای 200 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه بانکی می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای صنعتی و اقتصادی باشد.

چوپانی گفت: البته 20 هزار میلیارد ریال از این حجم تفاهم نامه بانکی مربوط به احداث دو هزار هکتار گلخانه تولیدات کشاورزی بویژه سبز و صیفی است که می توان با احداث چند شهرک گلخانه ای بویژه در مناطق شمالی گلستان تحولی بزرگ در تولید، درامد و اشتغال استان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: درصورت احداث این حجم گلخانه، حداقل یک میلیون تن به ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی گلستان اضافه می شود که با صادرات بخشی از آن به کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق، درآمد خوبی عاید کشاورزان استان می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: آب مورد نیاز برای ایجاد شهرک های گلخانه ای در شمال گلستان را می توان با برداشت از دریای خزر تامین کرد.

چوپانی گفت: دریای خزر که 850 هزار میلیارد مترمکعب آب با عمق متوسط 200 متر دارد، بهترین منبع آبی برای بخش کشاورزی و شرب استان گلستان است که بایستی از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: امروز به دلیل برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی در گلستان، علاوه بر کاهش منابع آبی، خطر فرونشست زمین نیز این استان را بشدت تهدید می کند.

چوپانی با اشاره به بازار 40 میلیارد دلاری سبزی، میوه و صیفی جات کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق، تصریح کرد: استان گلستان می تواند بخشی از این بازار را با تولیدات گلخانه ای مدرن تامین کند.

رییس اتاق بازرگانی گلستان ادامه داد: بازرگانان و تجار این استان از ابتدای امسال تا الان 230 میلیون دلار صادرات داشته اند که 58 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده ضمن اینکه این ظرفیت صادراتی تا دو برابر قابل افزایش است.

وی با اشاره صدور 900 فقره کارت بازرگانی برای فعالان این عرصه و بخش صنعت، کشاورزی و معدن گلستان، گفت: وجود این فعالان اقتصادی و دیگر سرمایه گذاران در استان و نیز حمایت هایی که دولت از بخش خصوصی انجام می دهد، فرصت مناسبی برای توسعه دو بخش صنعت و اقتصاد گلستان فراهم کرده است.

چوپانی افزود: امروز باید گفتمان اقتصادی در گلستان شکل گیرد و با حمایت جدی و همه جانبه از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، فارغ از نگاه های سیاسی و انتقادهای غیر واقعی و غیر منصفانه، به توسعه استان شتاب دهیم.

وی تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش علاوه بر توسعه به ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت که مورد تاکید رهبری انقلاب و ریاست جمهوری است، در گلستان کمک می کند.

رییس اتاق بازرگانی گرگان، زهکشی 280 هزار هکتار اراضی کم بازده شمال گلستان و نیز سواحل دریای خزر و جزیره آشوراده و نیز راه آهن گرگان - گنبد - مشهد را از دیگر نیازهای توسعه ای استان برشمرد و گفت: توجه به این ظرفیت ها که مورد تاکید ریاست جمهوری در سفر 24 و 25 دی امسال نیز بود، به توسعه گلستان شتاب می دهد.

چوپانی افزود: در استان گلستان علاوه بر فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی، 800 شرکت پیمانکاری و 270 شرکت انبوه سازی فعال است که می توان از ظرفیت این دو بخش در زیبا سازی و ساماندهی 80 کیلومتر ساحل دریای خزر، همچون استان های مازندران و گیلان استفاده و برای استان و مردم ایجاد درآمد و اشتغال کرد.

وی ادامه داد: با زهکشی اراضی کم بازده شمال گلستان می توان حداقل راندمان تولید این اراضی را تا دو برابر افزایش داد که دراین بخش نیز علاوه بر ایجاد درامد برای جوانان نیز شغل ایجاد می شود.

چوپانی باتاکید برضرورت حمایت جدی از بخش خصوصی در گلستان گفت: با سرمایه گذاری این بخش می توان علاوه بر توسعه، رونق تولید و اقتصاد استان، فرصت های شغلی خوبی نیز برای جوانان ایجاد کرد.

چوپانی با تشریح فعالیت ها و خدمات اتاق بازرگانی گلستان، گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری به گلستان 7 تا 8 مورد از پیشنهادهای اتاق بازرگانی استان از جمله احداث شهرک های گلخانه ای، احداث دو هزار مسکن برای مسکن اولی ها، تسریع در تکمیل زهکشی اراضی کم بازده شمال گلستان و استفاده از آب دریای خزر مورد توجه و تصویب قرار گرفت.


https://gccim.com/blog/230

ارسال نظر

بالا