درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1397/10/9
در سفر رییس جمهور به گلستان مشکلات با ترکمنستان پیگیری شود

 به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس چوپانی در پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، بیان کرد: یکی از چالش های اقتصادی پیش رو تولید کنندگان استان گلستان عدم افزایش نرخ محصولات نسبت به افزایش هزینه ها است، به دلیل تولید کالاهای اساسی در استان فقط 10 تا 20 درصد شامل افزایش نرخ شده در صورتی که هزینه ها بیش از این افزایش داشته و سرمایه کاهش یافته است.

مهندس چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در رابطه سفر قریب الوقوع دکتر روحانی به استان گلستان اظهار داشت: انتظار می رود در این سفر مشکلات پیش رو  با ترکمنستان پیگیری شود، کشور ترکمنستان یکی از بازار های هدف استان گلستان است و می تواند فرصت خوبی جهت صادرات محصولات این استان باشد.

وی در مورد سرمایه گذاری در راه آهن اینچه برون گفت: سرمایه گذاران آمادگی ورود در ارائه خدمات لجستیک را دارند که نیاز است طرح توجیهی از سوی راه آهن ارائه شود.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان ضمن اشاره به کمبود نهاده های دامی در استان گلستان افزود: در این موضوع با کمبود روبرو هستیم و اگر تغییر نگرش اتفاق نیافتد قطعا در ماه های آینده با مشکل مواجه خواهیم بود، تولید روزانه 240 هزار تن مرغ استان بستگی به تصمیم صحیح مسولین ذیربط در تامین نهاده ها دارد.

مهندس چوپانی تاکید کرد: پیمان سپاری ارزی باعث رشد کارت های استیجاری خواهد شد. لذا نیاز است تصمیم مناسبی در این موضوع اخذ شود.

وی در رابطه تسهیل مراودات تجاری افزود: وزارت امور خارجه با همکاری بانک مرکزی رابطه بانکی را با سایر کشور ها برقرار کند. 

 

بهبود فضای کسب و کار در استان رسالت مهم شورای گفتگو است

استاندار گلستان با تاکید بر اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: باید مشکلات سرمایه گذاری و تولید در استان رفع تا زمینه ایجاد اشتغال در جامعه فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در پنجمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: فاصله طبقاتی استان نسبت به سایر استانهای بیشتر است که باید در این حوزه قدم های موثری برداشته شود.

وی افزود: همه باید زمینه رونق کسب و کار را فراهم آورند و این جلسه در واقع درد و دل های حوزه های سرمایه گذاری، رونق تولید و تجارت است که باید تلاش کنیم برای فعالیت های اقتصادی آنان راه حل های مناسب پیدا کنیم .

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت مالیات به عنوان تنها درآمد پایدار دولت در راستای آبادانی، خاطر نشان کرد: بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب باید مالیات واقعی اخذ شود و توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان ظلمی صورت نگیرد .

دکتر هاشمی با بیان اینکه امسال 36درصد در ردیف های ملی رشد داشتیم خاطر نشان کرد: همچنین امسال این استان در حوزه جذب بودجه رشد خوبی داشته و به رتبه 17 رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی را شورایی پراهمیت دانست و افزود: موظف هستیم آگاهی بخشی لازم را به مردم و بخش خصوصی در زمینه قوانین ارائه بدهیم تا آنان بتوانند با نگاهی آگاهانه در مسیر سرمایه گذاری و توسعه گام بردارند.

استاندار گلستان اظهار کرد: راست آزمایی در پرداخت تسهیلات رونق صورت پذیرفته و تقریبا 3الی 5 درصد احتمال خطا وجود دارد که در صورت لزوم راست آزمایی عمیق تر انجام خواهد شد.

دکتر هاشمی با اشاه به اینکه مرغداران در شرایط حساس کنونی شرایط سخت مردم را در نظر بگیرند،گفت: آنها باید محصولات خود را با قیمتهای مناسب و مصوب به بازار عرضه کنند.

وی تصریح کرد: گلستان سال قبل در حوزه درآمد خانوار شهری رتبه هشتم کشور را کسب کرده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه که طی یکسال گذشته تقریبا 40 واحد تولیدی تعطیل استان احیا شده اند ، افزود: این واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات رونق به چرخه تولید باز گشته که ادامه حیات آنها از برنامه های اصلی این کارگروه ا

امیر یوسفی نایب رییس اتاق گرگان در پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: متاسفانه در کشت پنبه  حوزه سد وشمگیر با عنایت به عدم تامین آب، 50 درصد پیش بینی محصول برداشت شد.

دکتر رضا مبصری عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان در رابطه قیمت مرغ، بیان کرد: قیمت مرغ در سال جاری بطور متوسط 8 هزار و 800 تومان بوده است، نباید به قیمت های لحظه ای توجه کرد، طبق این آمار، نسبت به سال گذشته در قیمت مرغ 24.3% افزایش قیمت داشته ایم در صورتی که قیمت ذرت 36.4% و کنجاله سویا 51% رشد قیمت داشته است.

وی افزود: قیمت جوجه که 25 تا 30 درصد هزینه را در بر می گیرد 30% کاهش داشته، این آمار نیز نشان می دهد واحد های مرغ مادر نیز متضرر شده اند.


https://gccim.com/blog/176

ارسال نظر

بالا