درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

اطلس سرمایه گذاری در گلستان ایجاد می شود/ آمادگی رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید را داریم

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1400/1/19

استاندار گلستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت تحقق شعار سال؛

اطلس سرمایه گذاری در گلستان ایجاد می شود/ آمادگی رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید را داریم

 

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مسیر حمایت از تولید در سال گذشته اظهار کرد: آمادگی رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید را داریم و دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات باید به واحدهای تولیدی مراجعه و در رفع دغدغه های آنان همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، دکتر حق شناس در چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت هم اندیشی تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) و با حضور مهندس ایری نماینده مردم غرب استان تصریح کرد: در سال گذشته علی رغم تحریم ها و شیوع کرونا تولید استان حرکت رو به جلو داشته و رشد خوبی را شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به شعار سال 1400 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها نامگذاری شده باید در ابتدای سال هماهنگی ویژه ای را با بخش خصوصی داشته باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: اطلس سرمایه گذاری در گلستان با همکاری اداره کل اقتصاد و دارایی ظرف 2 ماه آینده ایجاد می شود تا سرمایه گذاران تصویر جامعی از ظرفیت های سرمایه گذاران در استان داشته باشند و روند تولید در استان تسریع شود.

دکتر حق شناس گفت: برخی موضوعات سرمایه گذاران در استان قابل حل است که با همکاری دستگاه های مرتبط مشکلات تولید رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی مشکلات در حوزه اختیارات مدیران ارشد در تهران است که منتقل خواهد شد و برخی موانع در حوزه قوانین است که پس از جمع بندی توسط اداره کل صنعت معدن و تجارت به مجمع نمایندگان استان جهت طرح در مجلس شورای اسلامی منتقل می شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار صندوق بین المللی پول ایران در سال گذشته از رشد اقتصادی برخوردار بوده و پیش بینی این صندوق برای اقتصاد استان در سال جاری نیز ، رشد و ارتقا است.

دکتر حق شناس گفت: با توجه به تلاش ها در مسیر رفع تحریم ها و تهیه واکسن در داخل کشور پیش بینی می شود سال 1400 سالی بهتر از گذشته برای اقتصاد کشور باشد و ایران 1400 وضعیت اقتصادی بهتری را تجربه کند

 

مشکلات واحد های تولیدی احصا می شود

مهندس چوپانی در حاشیه چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان بیان کرد: تشکیل کارگروه با محوریت سازمان صمت گلستان جهت مراجعه حضوری به واحد های تولیدی و احصا مشکلات آن ها، در این جلسه مطرح و تصویب شد.

 

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: پرداخت صورت وضعیت های قطعی عمرانی و همچنین تخصیص تسهیلات ویژه به پیمانکاران استان گلستان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بشمار می رود.

.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی و مدیران اقتصادی استان دیدگاه ها و برنامه های خود را در خصوص تحقق شعار سال ارائه کردند و پیرامون مسائل مطرح شده تبادل نظر و گفتگو صورت گرفت.

 


https://gccim.com/blog/1120

ارسال نظر

بالا