درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست تخصصی با بانوان فعال اقتصادی در عرصه تولید و صادرات

دسته بندی اخبار / 1399/11/6

باتوجه به فعالیت جمع کثیری از بانوان فعال اقتصادی در عرصه تولید به منظور شناسایی ظرفیت ها و چگونگی فعالیت کارآفرینان زن شاغل در بخش صنعت، تعاونی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان گلستان، سازمان جهادکشاورزی، سازمان صمت، اداره کل تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نشست تخصصی در محل اتاق بازرگانی گرگان برگزار و شرایط حضور در بازار اوراسیا و فرصت های تعریف شده توسط دبیرکل اجرایی اتاق بازرگانی گرگان به تفصیل بیان و زمینه هایی صادرات به کشورهای اوراسیا تشریح و برای تجاری سازی تولیدات بانوان فعال اقتصادی در حوزه های مختلف با تشکیل کانون زنان بازرگان استان گلستان قطعاً همکاری و مساعدت خواهد شد.

در این نشست سرکار خانم غیناقی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار داشتند در نظر داریم با ساماندهی فعالین بانوان فعال اقتصادی استان حمایت های قانونی خود را برای ارائه خدمات مطلوب تر از بانوان محترم فعال اقتصادی به عمل می آوریم و باعنایت به تأکید استاندار محترم حسب مأموریت محوله نشست بعدی در حضور آقای دکتر حق شناس استاندار محترم برگزار خواهد شد. انتظار دارم بانوان فعال اقتصادی ما مسائل و مشکلات خود را برای جمع بندی و احصاء آن به کانون زنان بازرگان اعلام نمایند و باتوجه به مأموریت محوله و توانمندی بالقوه بانوان فعال اقتصادی جایگاه فعلی شما عزیزان هرچند خوب می باشد ولیکن نیازمند توجه و تلاش بیشتر می باشد تا جایگاه واقعی بانوان فعال اقتصادی برجسته شود و د راین راستا با تمام توان در خدمت یکایک عزیزان می باشیم.

در این نشست موارد ذیل مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد:

  1. راه اندازی مجدد کانون زنان بازرگان استان گلستان
  2. بهره گیری از ظرفیت قانونی ماده 16 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار برای بالا بردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی به بازار مصرف
  3. حمایت از کارگاه های تولیدات بانوان فعال اقتصادی برای تجاری سازی محصولات و زمینه حضور آنان در بازارهای آسیا
  4. حمایت از بانوان فعال اقتصادی جهت حضور و معرفی محصولات تولیدی در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی
  5. فراهم آوردن زمینه های اعزام هیئت هایی از بانوان فعال اقتصادی به کشورهای هدف تجاری برای آشنایی با بازارهای منطقه
  6. ارائه تسهیلات به بانوان فعال اقتصادی در مواقع لزوم
  7. معرفی تولیدات بانوان فعال اقتصادی به بازرگان داخلی و خارجی
  8. پس از جمع بندی مسائل و مشکلات بانوان فعال اقتصادی به منظور گره گشایی مشکلات و موانع موجود درخواست کانون زنان بازرگان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

https://gccim.com/blog/1052

ارسال نظر

بالا