درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

چهل و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/9/27

دکتر حق شناس در چهل و یکمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که با حضور دکتر خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد:به دنبال تحول ساختاری و اقتصادی در استان هستیم که با تعامل بین دولت و مجلس محقق خواهد شد.

دکتر هادی حق شناس استان دار گلستان اظهار داشت: میانگین درآمد مردم استان نیمی از میانگین درآمد کشور است آن هم به دلیل خام فروشی است.گندم را حتی نمی توانیم به آرد تبدیل کرده و بفروشیم. در صورتی که ظرفیت خوبی در کارخانجات آرد داریم.در ۱۵ نوع محصولات زراعی رتبه یک رقمی کشور را داریم.

وی به استقبال مردم استان به منطقه آزاد شدن اینچه برون اشاره کرد و افزود:مرز اینچه برون به لحاظ اشتراکات و ظرفیت ها منحصر به فرد است.نیاز به یک شتابدهنده داریم. به پول نیاز نداریم بلکه به کمک نرم افزاری نیاز داریم. اگر منطقه آزاد تصویب شود موجب خواهد شد اقتصاد استان دگرگون شود.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد:اتاق بازرگانی نیز بر این امر و توسعه تجارت استان تاکید دارد که نشان دهنده اهمیت موضوع است.تعهد می دهیم کالای لوکسی که در برخی مناطق بفروش می رسد در این جغرافیا مراوده نشود بلکه بدنبال تقویت صنایع تبدیلی هستیم.

استاندار گلستان گفت: به روز کردن ماشین آلات تولید یکی از اهداف ما برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون است. معافیت ۲۰ ساله مالیات در منطقه آزاد قطعا به  رونق مناطق محروم استان کمک خواهد کرد.

وی در پایان اشاره کرد: این که استان گلستان جزو ۴ استان برتر کشور در تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شده نشان از تعاملات دارد.

 

سید احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این دیدار بیان کرد: به دنبال منطقه آزادی هستیم که واگرایی نداشته باشد بلکه همگرایی ایجاد کند. لذا اینچه برون می تواند این مهم را محقق نماید.

وی افزود: بعد از ۳ دهه تجربه منطقه آزاد مشخص شد بدون وجود زیر ساخت ها نمی توان شاهد منطقه آزاد موفق بود. برای بالفعل شدن ظرفیت ها باید تلاش شود، تصویب منطقه آزاد اینچه برون می تواند توانی مضاعف به منطقه دهد، اما می بایست استفاده از آن با چشم اندازهای صحیح صورت گیرد.برای ایجاد منطقه آزاد، بدنبال سند جامع باشیم.

 

امیر یوسفی نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان نیز در این جلسه گفت: ما در این شرایط نیازمند این هستیم سرمایه گذاران به کمک آیند. منطقه آزاد اینچه برون می تواند موجب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شود.

وی افزود: روابط با کشور ترکمنستان می تواند استفاده از ظرفیت ها را نمایان کند.از اشتراکات موجود برای توسعه مراودات استفاده کنیم.

یوسفی به اهمیت ارتباط با کشور های هدف اشاره کرد و اظهار داشت: می بایست هرچه سریعتر با استفاده از تعاملات با کشور های همسایه مراودات تجاری را افزایش دهیم.

منطقه آزاد اینچه برون می تواند صادرات کالاهای با کیفیت کشاورزی استان را سرعت دهد.


https://gccim.com/blog/1022

ارسال نظر

بالا